91% creștere a dorinței de vizitare a României pentru telespectatorii BBC

Campania internațională despre România pe postul de televiziune BBC World News (audiență de 465 de milioane de telespectatori), realizată de echipa Wild Carpathia, coordonată de Charlie Ottley, a crescut dorința de vizitare a României într-un viitor apropiat pentru turiștii din Europa, America de Nord și Orientul Mijlociu cu 91% (de la 35% la 67% după finalizarea campaniei).

Cu toate că suntem încă sub incidența măsurilor de restricționare a mobilității la nivel internațional, ceea ce a diminuat aproape la zero sosirile de turiști străini în România în 2020, inițiativa privată a echipei Wild Carpathia, în parteneriat cu Asociația de Ecoturism din România (AER), a reușit o campanie pe BBC World News prin prezentarea a patru filme de promovare de 34 de ori în cursul lunii iunie. În urma studiului de impact al campaniei realizat de o companie independentă (BDRC Continental) s-a remarcat o dublare a procentului celor familiarizați cu destinația România (de la 37% la 75 %), în contextul în care 63% din intervievați (fără a vedea filmul) nu știu nimic sau aproape nimic despre România.

Producătorul filmelor “Discover Romania” și al seriei Wild Carpathia, Charlie Ottley, este de părere că „acum este momentul extrem de favorabil de a poziționa România alături de cele mai atrăgătoare destinații de turism la nivel mondial. Acum lumea încă nu poate sau nu e sigură să călătorească, dar își face planuri de călătorie, cel mai probabil pentru 2021. România trebuie și poate să se facă cunoscută acum, cu toate calitățile ei”.

Calitatea filmelor prezentate la BBC și-a spus cuvântul, astfel încât:

  • 90% dintre respondenți au spus că această campanie a reușit să le atragă atenția peste media altor campanii de pe BBC;
  • 85% au vrut să afle mai multe despre România în urma clipurilor;
  • 83% au răspuns că vor discuta cu prietenii / cunoștințele despre România,
  • 67% ar recomanda România prietenilor/cunoștințelor după vizionarea filmului.

„România are nevoie acută de acțiuni profesioniste de marketing și de o poziționare inteligentă pe piața internațională. Această abordare putem spune că a lipsit total până acum. Avem un exemplu elocvent cum o campanie rapidă, extrem de bine realizată și cu un grup țintă bine definit poate schimba în bine percepția despre România, arătând partea interesantă și atractivă a țării. Considerăm că este momentul potrivit ca Guvernul să se implice direct în susținerea în continuare a acestei campanii. Probabil că este una dintre puținele investiții posibile în acest an, pentru promovarea imaginii României ca destinație turistică”, ne spune Andrei Blumer, președintele AER. Astfel, studiul relevă că:

  • procentul de încredere în România ca destinație sigură a crescut cu 122% – de la 32% la 71% – după vizionarea filmului;
  • percepția generală a României ca o destinație vibrantă și interesantă s-a îmbunătățit cu 129% – de la 31 la 71% – după vizionarea filmului);
  • conștientizarea celor trei atribute de imagine ale României: patrimoniul cultural, natura și diversitatea de către potențialii turiști a crescut cu o medie de 76%.

Această campanie a fost posibilă datorită contribuției financiare oferită de Noble Heart Foundation, Oana Ghiocel Media, Kaufland, Hotel Teleferic, Tarom, Romanian-American Foundation, Fundația pentru Parteneriat și Asociația de Ecoturism din România. Totodată campania a fost derulată și pe televiziunile din România sub denumirea România, redescoperă-te!, pe TVR, DIGI 24, Pro TV, Antena 3, Digi Life și Digi World.

DISTRIBUIE

Descoperă Eco-România

Pagina de Facebook Asociația de Ecoturism din România (AER) devine Descoperă Eco-România, unde vom încerca să promovăm redescoperirea țării noastre prin prisma experiențelor locale bazate pe natură și pe cultura locală.

ULTIMELE ARTICOLE