Traseu Piatra Tăieturii

DESCRIERE

Ruta traseului Piatra Tăieturii: Panaci – Schitul Piatra Tăieturii – Cozănești

Punctul de intrare în traseu îl reprezintă centrul comunei Panaci – intersecția spre stânga din fața Primăriei, către Mănăstirea Piatra Tăieturii. Intersecția este semnalizată cu indicatoare. Prima parte a drumului (circa 2 km), care urmează Valea Chirileni, este betonată și urcă lin printre gospodării. La sfârșitul acestei porțiuni drumul mai continuă să urce pentru câteva sute de metri pe firul văii, după care urcă abrupt pe versantul din dreapta al sensului de urcare și presupune un urcuș susținut pentru mai bine de un kilometru.

Dacă nu aveți o formă fizică excelentă, este posibil să fiți nevoiți să parcurgeți această porțiune pe lângă bicicletă, însă efortul vă va fi răsplătit pe deplin cu o panoramă excelentă asupra comunelor Panaci, Șaru Dornei și a Munților Călimani. Restul traseului urmează în mare parte curba de nivel până sub mănăstire, ultima parte fiind puțin mai solicitantă. Odată ajunși în dreptul mănăstirii, pe partea dreaptă veți întâlni o troiță mare, iar la o sută de metri de aceasta, o intersecție. Pentru a urma traseul spre Cozăneşti trebuie să faceți stânga, iar pentru o scurtă vizită la mănăstire, urmați drumul din dreapta pentru încă o sută de metri.

Traseul spre Cozăneşti urmează în prima porțiune traseul turistic (marcaj bandă roșie) pe care l-am întâlnit în intersecție. Urmați drumul cu acest marcaj până la următoarea bifurcație în care drumul principal deviază către dreapta, în timp ce marcajul turistic urcă abrupt tot înainte. Pentru cei temerari, puteți urma și marcajul bandă roșie, însă acest traseu este afectat de exploatările forestiere din zonă.

De aici drumul urcă ușor pentru câteva sute de metri după care coboară până la o nouă intersecție cu traseul marcat cu bandă roșie, ce vine din stânga. Puțin mai la vale veți întâlni o nouă intersecție cu patru direcții. Urmați drumul din stânga care vă va conduce spre satul Cozăneşti (comuna Dorna Arini), după o coborâre lungă dar deosebit de frumoasă.

DETALII

Lungime: 24.2 km
Dificultate: Medie
Tip traseu: Cicloturism

GALERIE FOTO

LOCALIZARE

ȚARA DORNELOR

Descoperă mai multe activități, pensiuni și evenimente recomandate în destinația de ecoturism Țara Dornelor.