Traseu Culmea Cepașului

DESCRIERE

Traseu: Sarmizegetusa – pe lângă satul Păucinești – Culmea Cepașului – DF Valea Hobiței – Hobița – Grădiște – Sarmizegetusa

Din centrul satului Sarmizegetusa continuați spre ieșirea spre Caransebeș și faceți ușor stânga pe un drum cu piatra cubică, aproape de capătul satului. Continuați pe acest drum, treceți pe lângă pensiunea Zamolxe pe care o lăsați în stânga. De aici mai continuați drept înainte aproximativ un kilometru, iar după ce intrați într-o mică pădurice, cotiți la stânga pe un drum ce vă va scoate pe culmea rotunjită a dealului. De aici puteți vedea exact în fața voastră drumul ce urcă în serpentine, iar mai apoi intră în pădure. Din acest punct trebuie sa urmați doar drumul cel mai vizibil până când veți ieși în șaua din golul submontan. Ajunși în șa, putem urca pe vârful din stânga pe care este montată o antenă. Odată ajunși sus ne vom bucura de o belvedere uluitoare cu Țara Hațegului, Munții Poiana Ruscă și masivul Retezat.

Ne întoarcem în șa și, după o coborâre superbă, continuăm tot înainte în urcare ușoară, lăsând în dreapta drumul de pe care am urcat din vale. Urmează câteva serpentine, iar imediat urmează o intersecție unde apucăm pe drumul din stânga. Acesta urcă puțin la început, pentru ca mai apoi să coboare, la început mai lin iar apoi puțin mai abrupt, până când ajunge în vale.

De aici, nu trebuie decât să urmați firul văii preț de câțiva kilometri, până când veți ajunge în Hobița-Grădiște. Continuați pe drumul asfaltat până în Sarmizegetusa.

DETALII

Lungime: 27 km
Grad de dificultate: dificil
Tip traseu: cicloturism
Timp aproximativ de parcurgere: 4 ore
Diferenţa de altitudine: ca. 970 m
Suprafaţă: drum asfaltat, drum pietruit, drum de pământ

GALERIE FOFO

LOCALIZARE

ȚARA HAȚEGULUI-RETEZAT

Descoperă mai multe activități, pensiuni și evenimente recomandate în destinația de ecoturism Țara Hațegului-Retezat.