Circuitul mănăstirilor Tulcea

DESCRIERE

Rută traseu Circuitul mănăstirilor Tulcea: Niculițel – Mănăstirea Saon – Telița – Mănăstirea Celic-Dere – Valea Teilor – Niculițel

Traseul începe de la basilica paleocreștină din Niculițel și face stânga pe drumul asfaltat, spre drumul național. În intersecție o luați la dreapta (spre Tulcea) și după 3-4 kilometri cotiți la stânga pe un drum agricol de pământ. Aici vedeți deja destul de bine turlele bisericii Mănăstirii Saon și nu durează mult până când, urmând drumul bine evidențiat, ajungeți în drumul asfaltat ce duce la mănăstire. Acolo puteți merge până la Dunăre sau să vedeți păsările exotice aflate în capătul parcării (struți, fazani, păuni etc.).

De la mănăstire urmați drumul asfaltat până ieșiți din nou în drumul național, faceți stânga și mergeți până la intersecția cu drumul ce duce la Telița, unde virați dreapta. Continuați pe acest drum, treceți de satul Telița, iar la intersecția cu Celic-Dere virați dreapta spre mănăstire. După ce o vizitați, continuați să urcați pe valea pârâului Celic-Dere pe partea dreaptă tehnic (partea stângă a pârâului în direcția de mers), apoi treceți pe partea stângă a acestuia, iar la următorul afluent de pe partea stângă (dreapta în direcția de mers) ieșiți de pe drumul forestier bine evidențiat și intrați pe un drum de pământ care inițial urcă destul de abrupt (de fapt în intersecție trebuie să păstrați direcția înainte), însă mai apoi panta devine mai domoală și se continuă până la ieșirea din pădure unde veți întâlni culturi agricole. Aici aveți în față o eoliană, iar in spatele dealului pe care este amplasată eoliana se află satul Valea Teilor, ascuns privirilor voastre. Coborâți pe drumul agricol până în vale unde găsiți un izvor de unde puteți să vă alimentați cu apă, apoi începeți să urcați pe versantul celălalt până la prima intersecție unde faceți dreapta.

Virați la stânga la a doua intersecție și apoi continuați tot înainte până ajungeți în sat. Dacă doriți să evitați satul (ceea ce vă și recomandăm), de la ultima intersecția virați la dreapta pe un drum înierbat ce coboară drept în vale, apoi continuați să urcați lejer pe vale până când în partea stângă veți vedea mai sus, pe ogor, un copac solitar. Începeți să urcați în stânga, pe langă bicicletă, treceți de copac, până ajungeți în primul drum de pământ. Aici observați deja că sunteși destul de aproape de șoseaua ce face legătura între Valea Teilor și Niculițel, însă faceți dreapta pe drumul agricol și mergeți paralel cu șoseaua puțin mai mult de un kilometru până întâlniți primul drum care face stânga și vă va scoate în șoseaua județeană. Aici faceți dreapta și mergeți pe acest drum până ajungeți în Niculițel, bucurându-vă de o coborâre deosebit de frumoasă pe ultima porțiune a traseului.

Pentru o mai uşoară orientare în teren vă recomandăm să folosiţi harta „Munţii Măcinului”, disponibilă în numeroase locaţii din destinaţie şi pe site-urile www.eco-romania.ro şi www.zenithmaps.com.